måndag 15 november 2010

Historia

Nisse Hult hade noga förberett sig för sitt livs första älgjakt som ny medlem i jaktklubben. Han hade dock aldrig närvarit vid urtagning utav ett djur, varför han såg sig tvungen om att be brorsan Kalle Hult om råd.
Hör du, Kalle, hur beter man sig för att ta ur en älg?"
Inga bekymmer Nisse säger Kalle glatt och hjälpsam som han är.
Dä ä bara att vänd han på rygg, sprätt upp han och vräk ur eländet. De ger sig själv.
På första älgjaktsmorgonen smäller det ett enda skott ifrån Nisse.
När Roger och Roger efter en stund kommer på plats finner de Nisse liggandes på knä invid en skaplig tjur, som han vänt på rygg.
Nisse har kavlat upp skjortärmarna och med skålade händer öser han frenetiskt upp våminnehåll ur den uppsprättade buken.
Adamsäpplet guppande upp och ner förråder de känslor och våndor Nisse genomlider.
Så blir han varse de två som står och tittar på.
Fy fan! Hade jag vetat det var så jävligt så hade jag givetvis tagit med mig skopan.
//Pilo20

2 kommentarer:

  1. Slutet på historien tack!
    För det ska väl inte vara:så hade jag givetvis tagit med mig Pilo 20?

    SvaraRadera
  2. Slutet på historien skall vara--------
    Fy fan! Hade jag vetat det var så jävligt så hade jag givitvis tagit med mej skopan.

    SvaraRadera